Viditelnost webových stránek

Ani sebelepší webové stránky s moderním designem, vysokou přístupností a použitelností nebudou úspěšné, pokud je nebude navštěvovat dostatečný počet návštěvníků. Největším zdrojem návštěvnosti jsou přitom vyhledávače, a to jak jejich neplacené, tak placené sekce. Viditelnost webových stránek (web visibility) znamená tedy především viditelnost webu ve vyhledáváčích.

Viditelnost v neplacené sekci vyhledávačů

O co nejvyšší viditelnost webových stránek v neplacených sekcích vyhledávačů se stará obor internetového marketingu nazývaný SEO - Search Engine Optimization (optimalizace pro vyhledávače). Tento obor využívá široké škály nástrojů, jako copywriting, budování zpětných odkazů či tvorbu microsites, pomocí nichž zvyšuje pozici webu ve výsledcích fulltextového vyhledávání pro relevantní klíčová slova. Relevantní klíčová slova pomáhá určit další z nástrojů SEO - analýza klíčových slov.

Pro majitele webových stránek SEO pomáhá zajistit, že se bude ve výsledcích fulltextového vyhledávání zobrazovat na předních pozicích přesně pro ta klíčová slova, která na jeho web přivádí vysoký počet uživatelů s velkým potenciálem přeměny návštěvníka v zákazníka.

Viditelnost v placených sekcích vyhledávačů

Druhým způsobem, jak zvýšit viditelnost webových stránek ve vyhledáváčích, je využití placených odkazů. Tento způsob spadá do druhé kategorie internetového marketingu SEM - Search Engine Marketing (marketing ve vyhledávačích). Specialisté na tento obor provádějí správu reklamních kampaní v takzvaných PPC systémech (Pay per Click - platba za proklik). Reklamní kampaně jsou cíleny na slova určená pomocí analýzy klíčových slov jako nejvíce relevantní a vhodné pro systém placených odkazů.

Kontaktní formulář

Reference